Söndag.

 
Gillar att jag numera äger en pannkakslagg och pannkakasspade så jag kan göra superbra pannkakor. Gillar att det är en heltidsjobbvecka som ligger framför mej så jag har en bra anledning att kliva upp om dagarna. Gillar att Helmi äntligen är bra, gillar dock inte att hon hann förstöra min axel innan det hände. Gillar inte alls att Maxen inte mår bra, men gillar att han verkar vara på bättringsvägen och tror vi slipper åka till vetrinären. (mvhhonsomhargrinatochtrottatthanskadö) Gillar inte heller alls att det inte händer något med ladan, 3stora anledningar är #1 det gula skåpet ska få bo i min pysselverkstad som ska vara där (visst är ni lite nyfikna på det gula skåpet ni aldrig fått se?) #2 jag behöver stor yta och värme för nästa projekt, som jag är superivrig #3 tänk när jag har min verkstad och slipper använda tvättstugan utan dörr till målning och annats smutsigt&illaluktande och istället kan har ren tvätt där ! Sen tycker jag inte alls om folk som kommer hem till mej och säger att saker jag har är fula, det är okej att inte ha samma smak som mej men tycker kanske inte man behöver säga att saker är fula i någons hem då det kanske upprör personen i fråga. Och vad säger vi om saken att det ska snöa imorgon igen, fan då blir man blöt om fötterna när man jobbar i tennisskor -typiskt. Och så hatar jag att vi aldrig vinner på det där jävla lottot, jag vill ha ett nytt kök och vi spelar fan 2 gånger i veckan.
 
Sådär kan ha varit mitt gnälligaste inlägg på väldigt länge, men vill bara att ni ska veta att allt inte alltid är solsken här hemma. Dock är det egentligen solskenet jag vill blogga om, vill ju inte minnas och inspirera er med massa skit.