Vem är egentligen mormor ?

 
 
 
 
Det är ju kanske en underlig fråga, men när man har två stycken man kallar mormor så kan det bli en relevant fråga. För som mamma till Helmi så kallar jag ju min mamma för mormor (åt barnet) och så är ju min mormor som jag kallar för mormor åt mej själv också med ibland så ja då blir det en jäkla massa mormorar. Trevlig eftermiddag då min mamma aka Helmis mormor har spenderat dagen med att baka bullar och rutor som hon så snällt packa in i bilen tillsammans med min mormor och begav sej hem till mej och Helmi
 
Sen så har Helmi för första gången blödit näsblod här hemma, förmodligen tog hon ett skutt ner för soffkanten och landade på hästen, men jag vet inte hittade henne ju på golvet där hon iaf till slut landat. Kan ju alltid hoppas på att det lugnar ner henne en aning i soffan och kan förstå mitt eviga tjatande om att hon ska ta det lugnt, men antar att jag inte lever längre än imorgon på det hoppet