En förändring krävs.

 
Ja igår när jag hade hämtat hem Helmi från dagis och vi "bara" var hemma igen blev det liksom bara för mycket av det tråkiga. Jag har helt tappat bort vad man gör en dag och är så less på att bara vara hemma. Så jag ringde mamma, självklart fick vi komma dit och fick kvällsmat. Och vips hade jag gjort något annat än varit ensam hemma med barnen.
 
Idag hade vi heller inga planer och Billy han gillar ju inte att sova längre, ne varken på dagen eller natten ! Skämt o sido, han är väldigt lättväckt och svårsövd ! Men när vi kom hem från dagis, ja då tog vi och bakade lite kakor för att syssselsätta oss. Tyvärr hittade vi ingen som ville komma på en spontan kopp kaffe men vi slog ihjäl lite tid iaf och Helmi var ju glad som fick äta kakor. 
 
Men nu ni ska det bli ändringar, ska försöka planera in något att göra för varje dag och sluta va hemma och deppa. Sen ny regel för ungen som inte äter, inge mer tjafs och tjat ( vi sitter i ca 1 timme varje måltid !) för att hon ska äta åtminstonde tre tuggor. Nej vi säger att det är mat och vill hon inte äta slipper hon, förr eller senare lär hon sej kanske. Underbart att slippa vara osams idag iaf, får väl se hur det går.
#1 - - Yasse :

Vi har samma magproblem med vår 3åring.. men jag märker så fort vi inte tjatar & trugar blir det bättre men det är så svårt att inte falla in i dom vanorna. Sen att vår tös är en smalis gör ju inte saken bättre 😝

Svar: Va skönt att höra att det faktiskt är fler som har samma problem :) Ja det är ju jätte svårt, man vill ju så gärna att dom ska äta så dom mår bra. Nej jag försöker hela tiden tänka att sålänge hon växer och inte är "undernärd" så går det bra, men usch va jobbigt jag skulle tycka det var om hon var smalare. Nej vi får helt enkelt försöka knipa igen tjatmunnarna på oss ;)
Mamma Angelica

#2 - - Yasse :

Ja men precis.. 3 åringar humör blir inte bättre av att de inte äter 😂 sen blir det ett jäkla tjat om äpple/macka/banan/kakor och tillslut "nåntin" mellan måltiderna 😧

Håller tummarna att det vänder för er. Just nu har vi haft ett par bra matdagar ✊✊✊