Barnens ägg.

 
Alltså det är någonting med mej och påsken, det blir aldrig särskilt bra planerat. Förra året var vi hemskt sjuka innan så Benny köpte ägg tillsammans med Helmi, och alltså avslöjade hon påskharen med " men pappa det är ju det ägget vi köpte" efter skattkarteletandet. Året innan det var jag matförgiftad och mådde pyton gravid som jag var och gjorde inte något vettigt. Så i år hade jag tänkt att jag skulle grejja värre men, nej tisdagen före påsk är väl inte särskilt välplanerat. Slut på fina ägg, slut på vanliga jävla harar och mjae nej.. Men det resulterade ju i en massa dyr lindt choklad istället. Och en traktor till Billy och en my little pony suprisepåse till Helmi. Vet ju dessutom att det kommer fler ägg än våra som är mer välplanerade.  Ska försöke klä påskris imorgon tänkte jag, och få fram någon liten kyckling och påskpyssla.. Sådär lagom tills det snart ska bort igen, men nästa år då ska ja slå på stort, kanske köpa varsin riktig påskhare för att kompensera ;)