Vab, igen!

 
Helmi var helt med på noterna vid sängdags igår, något som är ganska ovanligt. Vi förstod varför dryga timmen efter, då vaknade hon och kräktes ner hela sej och sängen. 41 graders feber och så en vända till med kräks. Någon timme senare fick vi i henne lite alvedon och sen har hon och jag sovit på soffan. Jag vet inte ens om det är magsjuka eller inte, hon behöll vatten, alvedon, pärondricka och frukosten idag med. Bara febern kvar. Kan vara av febern som hon brukar kräkas av, men vi lär väl märka det tids nog. Går ju mest bara runt och väntar på lillebrors tur fast jag själv ändå inte är så orolig. tror mest på febern men vet ju som sagt inte. Hemma är vi iaf, och lär väl bli ett par dagar. Precis vad jag inte behövde penga/jobb mässigt. Men i första hand är jag ju mamma till dom två viktigaste i världen.
#1 - - Anonym:

När febern går snabbt upp eller ned är det vanligt barn spyr, mitt kiddo tillexempel spyr varenda gång febern är påväg att försvinna det slår som aldrig fel

Svar: Ja Helmi brukar få hög feber fort och kräks oftast då, och eftersom ingen annan kräks än och hon inte något mer så antar jag att det var feberns fel och inte någon magsjuka.
Mamma Angelica