Vi har såklart en Nisse.

 
För ett tag sen flyttade Nissen in. I år valde jag åter igen att använda mej av dockskåps dörren, men i år tyckte jag att det skulle vara lite mer glitter och glamor så jag målade den i guld och glitter, en liten glittrig gran och så en postlåda av Helmis glasspinnar. För att den inte skulle bli helt trashad av Billy fick den också flytta upp på bänken, vilket krävde en repstege som jag knöt ihop med grillpinnar. Skidorna är från panduro tror jag, fick dom av en vän som också har en Nisse. 
Nisse han skriver brev, han ser och vet det mesta vi gör. Helmi anförtror sej blint till Nissen och skriver brev tillbaka. Lite tufft för mamman i huset som är Nisse, vad svarar man på att någon är dum ? Inte alls vad jag väntat mej, men vi hoppas det går över. Vi ger också pepparkakor och lussebullar till Nissen, därför är det väldigt smuligt där. Tänk vad fantastiskt mycket roligt man kan göra för sina barn, kostar mej inget mer än lite tid och eftertanke vad Nissen ska hitta på, och skulle Nissen skriva att hon ska städa så gör hon ju det. Medans hon tycker att det är helt magiskt och så spännande att titta i brevlådan varje morgon.