Friskanmälan misslyckad !

 
I tisdags kväll ringde jag in och friskanmälde oss, la fram kläder inför dagis och satte mej i soffan rätt peppad på att få lämna hemmet nästa morgon. Ca 1 timme efter det vaknar Billy och är hysterisk och jätte "sjuk" igen, så Benny han får boka om sina kunder och vi tänkte att vi jobbar om varandra för det måste ju bli bra om dom bara är hemma onsdagen igen. Så jag åkte till jobbet hela dagen, pratade med Benny som sa att båda var så friska och glada så imorgon skulle det bli dagis. Sen kom jag hem och han åkte till jobbet, sen ca 30 minuter efter det kommer Helmi och säger att hon har ont i örat, jag pratar bort det och säger att vi sänker musiken och tar det lugnt ett tag. Tänker inombords att hon bara hittar på, det har jag ju hört att barn faktsikt gör. Efter maten kommer det igen med ledsna ögon, så jag tar temepn och mycket riktigt har hon feber igen efter två feberfria dagar. Så jag ringer 1177 och får en tid på jouren på kvällen, möter Benny i dörren som får ta en trött Billy som jag inte hunnit natta för jag satt i telefonkön. Väl framme hos doktorn säger Helmi att hon inte alls har ont längre, pinsamt tänker jag men väntar ändå och tänker att det är bäst vi kollar när vi har bokat en tid. Och jodå väl inne hos doktorn har hon ju öroninflammation i båda öronen så vi åker därifrån med pencillin. Och jag inser hur det är att vara mamma till två barn, en jäkla massa vab !
 
Men Billy är frisk och är på dagis idag, känns viktigt att han får åka dit innan han hinner glömma för han har ju ännu inte hunnit gå en riktig dag utan bara blivit inskolad. Så idag har det varit bara jag och Helmi, så vi har varit och hämtat ut resten av medicinen, bakat snickerskakor och ätit pannkakor till lunch som hon ville ha. Om jag tittar på ungen ser hon helt frisk ut, så det känns lite konstigt. Mina barn verkar inte vara som alla andras, Helmi hon sover inte en minut mer fast hon har 40 graders feber och Billy har inte heller gjort det. Men lite mer krävande är dom allt och just nu är hon mutad med plattan för att vila en stund. Så om ni nu undrar vad jag ska göra dom kommande 5 dagarna som medicinen skall ges - vabba ..   Och jag som är så jäkla trött på att vara hemma kankse deppar ihop en aning, men ska försöka klara det här för hennes skull.