Det växer.

 
Vi blev ju en hel del senare med all denna plåtsättning än vad jag hade tänkt. Därför blev det också väldigt mycket senare allt som skulle planteras kom ner i jorden. Först tänkte jag att det var försent, sen ångrade jag mej i sista stund och jag och Helmi kastade ner en hel del frön. Jordgubbsplantorna delade jag på då allt var en ganska ihopväxt röra som låg på en plastbit på gräsmattan sen några veckor tillbaka, hade gett upp hoppet och surade lite över att jag säkert inte skulle få tag i just dom sorterna igen. Men plantorna tog sej bra, delar ut skott åt höger och vänster, men vi hann ju inte få så många jordgubbar i år tyvärr. Men brocolin, morötterna och ärtorna växer på där och salladen ska vi inte tala om. Smultrona tog sej och behöver en större plats och rosorna blommar och jag väntar otåligt på att dom ska klättra över hela bågen. En hel del mer borde piffas där nere, men jag tror jag väntar tills i vår då brukar inspirationen vara på topp för trädgården.