Ännu en vecka har gått !

 
Veckorna ja dom springer verkligen, tänker alltid att ja ska titta in här, men tiden läggs på annat.
Veckan som varit har dock varit väldigt lugn, själv åkte jag på en förkylning så jag har faktiskt spenderat 3 dagar hemma från jobbet, helt själv ca 6 timmar om dagen från att barnen åkt. Det var skönt att få vila ifred, egentidsnivån blev kanske aningens hög då jag inte är van att vara hemma själv och bara ro om mej själv. Så med den rastlösheten och en feberfri helg för min del så blev det fullt upp!
Lördagen gjordes första försöken till julkortsfotografering, sen blev det en tur till skogen för att samla kottar till pyssel, in till staden för att handla bland annat ståltråd och hårfärg.Väl hemma igen blev det en kopp kaffe med mina föräldrar innan jag klippte barnen, nattade dom och sen även färgade mitt eget hår här hemma i badrummet, var inte igår jag gjorde det ! 
Idag stod julkortsfotografering nummer två på agendan, bättre lycka denna gång. Sen hängde vi ute och gjorde julfint på trappen, jag band en matta, ett par enkla kvistar på dörren och gjorde en grantomte. Barnen gillade nog mest att grilla korv och marschmallows, jag kämpade väl på med pysslet mellan varven och dom satte även upp fågelmataren, inte en dag för sent.
Sen blev det städning, tvättning och matlagning för min och barnens del medans Benny drog iväg på skjutträning. Nu nattas barnen av Benny och jag ska ta och tappa upp mitt Söndagsbad alldeles snart.