projekt att använda köket..

 
 
Ja nu när det äntligen är fint i köket, ljust och inspirerande så tänkte jag ta tag i mej själv. Visst brukar jag väl baka och laga korv och makaroner, men nu tänker jag på riktigt försöka lägga ner lite mer själ i att laga riktig mat. Så lördagkvällen blev det helstekt fläskfile till Benny och Helmi och idag avancerade jag och bjöd mor, far och nr 2 på stek,sås och potatis, och äppelkaka till efterrätt. Stek har jag väl lagat ett par hundra gånger förr, men man får ju börja med sånt man klarar av liksom. Kött är ju inget jag annars tar i av fri vilja utan överlåter det till Benny, men nu känner jag att det är dags att bli vuxen på riktigt. Meningen var att köket skulle ha fotats idag, men vi åkte till ett par lekparker, bakade och lagade mat istället så ni får vänta tills dagsljus ges.