Viktigt att ha en fin outfit idag enligt Helmi

 
Ja igårkväll klarade jag inte av det längre.Jag målade en hylla och ställde upp på Helmis sida, alla dessa julklappar behövde ju flytta in, och det är viktigt för henne att det är på "hennes" sida på rummet. Tog den vi hade på Billys sida förut, det är ju inte speciellt lätt att hitta möbler till deras rum med detta låga snetak. Nog om det. När alla leksaker börjades sållas ut ur mitt vardagsrum, fick jag nog och kastade ut julen också.  Så jag spenderade hela kvällen med att städa, en jäkla massa barr. Men ni anar inte tillfredställningen i mej när allt är städat och mitt hem blev av med lite pynt. 
Och idag tog vi övervåningen och plundrade deras gran, viktigt det där med karamellerna. Sen har Helmi mest bara väntat hela dagen på att morfar ska komma och hämta henne. Mormor och Morfar hade planerat in att ta med kusinerna på bio idag, och då förstår ni måste man vara finklädd enligt Helmi. Så ja tyllkjolen på, och en del olika rosa nyanser och hon känner sej finast i världen. Plånboken var ungefär lika viktigt, pengar har räknats och nu är hon hämtad och det är lugnt i huset med bara en ledsen Billy som inte fick följa med. Men han blev snabbt mutad och sitter nöjd i soffan på sin egen "bio"