Våran minisemester till Askersund

Dag 1. Vi åt våran lunch hemma och siktade på incheck klockan 15.00 och lyckades perfekt. Väl framme satte vi upp förtältet i värmen innan vi satte oss i bilen igen för att ta oss till någon klippa för picknick som vi packat till kvällsmat. Det gick mindre bra då vi bara kollat googelmaps som tog oss till enbart privata vägar, så vi tog oss tillbaka till stranden och lyckades gå ut och hitta en liten bit klippa att ha picknicken på och det blev perfekt även fast vi inte tog oss till reservatet. (insåg sen att det fanns en annan väg!) Sedan hängde vi en stund på stranden, den ljuvliga stranden och så tillbaka till husvagnen för kaffe, kvällsmys i förtältet och sovdags för barnen.
Dag 2. Vi vaknade i en inte allt för varm liten husvagn och åt frukost i förtältet innan vi tog bilen in till Askersund. Där kollade vi på båtar i hamnen, åt glass, tog minitåget till hembyggdsgården och kollade på några djur. Sen tåget tillbaka innan vi gick ut på Ön. Väl ute på ön åt vi supergoda hamburgare i skuggan med utsikt över sjön i lugn och ro. Sen vandrade vi den långa bryggan in och lekte i lekparken innan vi tog oss till stranden igen för att bada. Kvällsmaten blev bacon och pulvermos i förtältet, som dom snälla barnen hjälpte till att diska efter bara för att få spendera kvällen på hoppkudden. Kvällen vi avslutade med massa godis och memory i förtältet innan dom somnade.
Dag 3. Vaknade ännu en gång för frukost i förtältet och packade sedan ihop det mesta vi ägde, och tog badkläder på och gick ner till stranden. Stranden med den fina sanden som Helmi ville packa i påsar och ta med hem, där vi såg våra fötter under vattnet och vågorna skvalpade likt utomlands. Där hängde vi tills det var dags att checka ut husvagnen och sedan körde vi raka vägen hem.

Summa kardemumma av den här resan, antingen har jag blivit bättre på det här med husvagn och barn, eller så har dom blivit större och duktigare. Alla trivdes, finns egentligen mer vi ville göra och se, men tiden och värmen hindrade en del.För den här korta resan ( ca 1 1/2 timme härifrån) och känslan av att vara utomlands, ja ni förstår att det kan hända att vi åker nästa år igen, eller kanske bara över en dag för att bada. Rekomenderas varmt från mej iaf då vi hade det toppen.
En kommentar publicerat i Aktiviteter
Taggar: askersund, bada, base camp, husvagn, husvagnssemester, mini semester, strand, sverige
#1 - - Marie:

Ohh så härligt, så fina bilder