En annorlunda julafton.

 
Idag gick vi upp hela familjen, hittade en karta som ledde till ett gäng andra kartor i sista kalenderluckan, som till slut ledde till två paket att öppna. En lugn frukost, titta på sista avsnittet av julkalendern, öppna sista chokladkalenderluckorna och sen högg vi in på alla paketen under granen, bara vi fyra. Spenderade förmiddagen med att leka med allt och laga lite korv och köttbullar till jullunch.
Sen kom mina föräldrar ut med ett gäng lussebullar och vi klädde på oss och traskade upp till kojjan i skogen för eftermiddagsfika. Det tog lång tid för kaffet idag, för många kockar skulle jag säga. 
Sen väl hemma igen blev det ett ordentligt skummit julbad för barnen innan kvällsmat och trötta små ögon somnade med vetskapen om att imorgon är en minst lika rolig dag.
Ja egentligen skulle min mamma ha jobbat så det var ganska oplanerat att dom kom förbi, vi har ju alla bestämt att vi ska fira julafton imorgon. Så mycket att vi till och med pratat med den lilla inneboende Nissen om att tomten kan komma imorgon. Så ikväll ska jag ha den kvällen ni alla hade igår, när allt jag gjorde var att bära in barnens julklappar och spela bingo !
 
Med det önskar jag er en god jul, för det har vi här ute i skogen.