When lives gives you lemons -make lemonade!

 
När barnen hade somnat idag gick Benny ut i skogen och jag hade vettiga saker som jag borde ha gjort. Men jag fick kust att göra lemonad, så det gjorde jag. Jag kan utan att ljuga säga att jag gjorde den bästa lemonaden jag har druckit. 
 
Använde mej av vad jag höftade till 500gram rabarber som det stod i receptet.. Sen tog jag 5 citroner , blev 2 dl saft. 1,5 dl socker & 1 tsk vaniljsocker och till sist 1,5 liter vatten. Allt ner i en kastrull  (skär och skala rabarbern först såklart!) Sen koka upp och rör om lite då och då, när rabarberna var mjuka och det kändes färdigt så hällde jag av genom en sil, och sen fick det svalna lite och så upp i flaksorna. Och såklart ett litet provglas i frysen, blev galet gott när jag råkade glömma det så länge att det frös lite ❄👌