Det växer och frodas.

 
I år har jag insett att det är fler saker som bara är fina än som går att äta som har hamnat i lådorna. Det odlas prydnadspumpor, solrosor, olivträd, vallmo och rosor. Men såklart morötter, sallad, persilja, gräslök, basilika, tomater och såklart mina älskade jordgubbar. Sen finns ju äppelträden och alla bärbuskar ockå så någonting ska det väl bli att kunna äta bland fina blommor också.
 
Vilken härligt dimmig kväll det blev igår, katterna är ute senare och senare på kvällarna och upptäcker.Men  fortfarande håller dom sig mest runt gården och är inte borta allt för långa stunder. 
 
 
En kommentar publicerat i Hult 251, vårat hem.
Taggar: dimma, ekologiska jordgubbar, jordgubbar, livet med barn, livet på landet, närodlat, odla, odla hemma, olivträd, prydnads pumpor, regnbåge, solrosor, trädgård, trädgårdsland
#1 - - Emelie :

Helt underbart att odla själv. Jag har också upptäckt detta och köpt mig ett växthus 😀 Så nu hoppas jag på mycket skörd 😍 Det är ju super kul att se allt växa 😉😊

Svar: Ja det är ju så nysigt. Jag är uppväxt så och älskar att kunna ge det till mina barn. Tänk att dom faktiskt kommer dra upp sina egna morötter inte bara köpa i en plastpåse på Ica 😉😍
Angelica